تبلیغات
فناوری اطلاعات - لپ‌تاپ‌هایی که به چشمان ناشناس اجازه نگاه کردن نمی‌دهند
فناوری اطلاعات
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM

در عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم و عصر دیجیتال نامیده می‌شود، داده‌های حساس ما به صورت دیجیتالی ذخیره‌سازی می‌شوند. از این‌رو زمانی که اطلاعات شخصی خود را مورد استفاده قرار می‌دهیم، حریم خصوصی تبدیل به یک موضوع مهم می‌شود. اما کمپانی اچ‌پی بر این باور است که روشی را برای محافظت از صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های کاربران ابداع کرده است. این شرکت با همکاری 3M که در زمینه امنیت و حریم خصوصی شهرت دارند، در نظر دارند سال آینده میلادی خط جدیدی از لپ‌تاپ‌های تجاری را روانه بازار کنند که مانع نگاه‌های ناخواسته به صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی: حریم خصوصی بر باد رفته؛ آن روی سکه بزرگ!

در صورتی که اچ‌پی موفق به طراحی چنین لپ‌تاپ‌هایی شود، می‌توان تصور کرد که خطر از دست رفتن اطلاعات حساس توسط نگاه‌های کنجکاو و سرقت اطلاعات به این شیوه تا چه اندازه کاهش پیدا می‌کند. اما اچ‌پی اصرار دارد که حل این یک مشکل به سادگی امکان‌پذیر نبوده و نام این معضل بزرگ را Visual Hacking نامیده است. به گفته مایک نش که سابقا در بخش امنیتی شرکت مایکروسافت مشغول به کار بود و اکنون در بخش کامپیوترهای تجاری شرکت اچ‌پی مشغول به کار است، این مشکل به معضل جدی هزاره سوم تبدیل شده است. مشکلی که در مکان‌های عمومی همچون کافی‌شاپ‌ها و اتوبوس‌ها بیش از پیش وجود دارد. کافی است به درون رستوران‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley) بروید و در آن‌جا برنامه‌های تجاری، توافق‌نامه‌های تجاری و دیگر اطلاعات حساس را به راحتی روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ‌های مختلف مشاهده کنید. به گفته مایک نش شما حتا نیازی به یک حافظه تصویری قوی برای یادآوری قرارداد همکاری و مشارکت مابین شرکت A و شرکت B در این زمینه ندارید به دلیل این‌که اطلاعات همواره روی صفحه‌نمایش افراد نشان داده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: چرا گوگل آدرس‌های ایمیل شما را به شرکت‌های آگهی‌دهنده می‌دهد؟

اما مکانیزم محافظتی لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی، توانایی محدود کردن نگاه‌های افراد به صفحه‌نمایشی که روبروی شما قرار دارد را امکان‌پذیر می‌سازد. ویژگی امنیتی جدید به دارنده لپ‌تاپ اجازه می‌دهد به کاربر اجازه نگاه کردن یا نگاه نکردن به صفحه‌نمایش را بدهد. اچ‌پی که فرآیند تولید کامپیوترهای تجاری خود را به عنوان یک بخش جدا از شرکت در آورده است به شدت تحت فشار است، محصولی تولید کند که در آن نوآوری به کار رفته باشد و همچنین نشان دهد توانایی ایستادگی در برابر رقبا و ارائه محصولات تجاری با قیمت مناسب را دارد. اچ پی هنوز درباره فناوری‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های جدیدش و همچنین قیمت آن‌ها اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اما این شرکت اعلام کرده است که این فناوری جدید بخش بزرگی از بازار را تحت تأثیر خود قرار داده و به یک بخش ثابت بازار تبدیل خواهد شد.
اچ‌پی همچنین در نظر دارد از این فناوری در همه محصولات آتی این شرکت استفاده کند و بر همین اساس میان‌بری را از طریق صفحه‌کلید در اختیار کاربران قرار دهد. این میان‌بر وظیفه سوییچ کردن مابین صفحه‌نمایش استاندارد و حالت پیشنهادی نمایش کوچک را بر عهده دارد. هر چند هنوز هم بسیاری از موارد در هاله‌ای از ابهام قرار دارند، اما به نظر می‌رسد در چند ماه آینده شاهد ورود این فناوری به بازار و به طبع آن ورود آن به پلتفرم‌های دیگر باشیم.  راه‌حل‌های فعلی ارائه شده از سوی شرکت‌هایی نظیر 3M که از یک صفحه‌نمایش خودمحافظ استفاده می‌کنند، خسته کننده بوده و برای افرادی که باید به‌طور مداوم و منظم با همکاران خود در تعامل باشند یک گزینه قابل دوام به شمار نمی‌رود.





نوع مطلب : فناوری اطلاعات،  لپ تاپ، 
برچسب ها : اچ‌پی، HP، حریم شخصی، محافظت از اطلاعات، حریم خصوصی، لپ‌تاپ، 3M،
لینک های مرتبط : شبکه،
یکشنبه 3 آبان 1394 :: نویسنده : مهندس امیری
سه شنبه 24 مرداد 1396 09:01 ق.ظ
Hi, just wanted to mention, I liked this blog post.
It was helpful. Keep on posting!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : مهندس امیری
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون راجع به مطالب وبلاگ






جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :